25. juli 2007

Morzine dag 8,9 og 10

Mandag og tirsdag regnet det, det ble ikke veldig mye sykling, dermed lite å blogge om. Så her er en fra mandag, tirdag og onsdag.

Mandag morgen var første dagen Guy og jeg var alene her på chaleet. Ganske stille under middagen uten hele gruppa.
Vi dro ut å kjørte noen turer i regnet i Le pleney løypa her i Morzine.

Var litt vått å sykle uten regndres, så det holdt med en 3-4 turer.

Tirsdag
Robert Schistad, Torgrim Dyngen og Anders Skarpheid hadde kommet til Morzine. De ble med ut på tur i Le Pleney og bortover til Morzine.


Denne dagen var den våteste vi har opplevd her i frankrike

Rart at ting faktisk gikk rundt...

Guy så ut som en voksdukke


Men alt løser seg med høytrykkspyler

Onsdag
I dag er dagen vi har satt av for filming i Chatel. Jeg måtte opp tidlig for å fikse bremsen min som ikke fungerte etter gårsdagen + at jeg måtte dra å hente en tripod til kamera og radio.

Hele dagen gikk til filming, vi kjørte chatel heisen bare 1 gang. Resten av dagen gikk vi nedover og filmet seksjoner. Etter mye gåing og filming kom vi til roadgapen midt i chatel løypa. Her filmet vi at Guy, Tim Jones(en av de som jobber på chaleet) og jeg lekte oss. Guy satt suicide ut, mens jeg og Tim tok noen små whips.



Vi fortsatte ned Chatel, byttet om kameramann og syklist til fra meg til Guy.

Nå filmet vi på den nedre delen av Chatel. Denne delen er det mye northshore, step-up, hopp, små doseringer og en liten wallride. Her fikk vi mye bra film av Guy.

Vi var så ivrige med filmingen at vi helt glemte tiden, når vi kom ned til heisen i bunnen av Chatel bike park var den stengt! Kjiiiiipt! Vi ble stående å lure på hva vi skulle gjøre nå.

Å gå hjem gikk ikke, 3 fjelltopper tar godt over hele natta å pasere. Vi satt oss ned å furta litt på nærmeste resturant


Guy ringte til Chaleet vi bor på og spurte om noen hadde lyst å hente oss. Det hadde de selvfølgelig ikke så lyst til, i og med at det tar 45 minutter med bil til Chatel fra Morzine.

Guy, jeg og et par engelskmenn som var i samma klypa som oss syklet ned/opp til Chatel by, som lå rundt en mil unna bikeparken.


Etter rundt en time fikk Guy en telefon fra Matt som jobber på Chaleet. Han kunne komme å hente oss! Vi syklet videre innover i Chatel by mens vi ventet på Matt.


TAKK! Vi kom oss tilbake til chaleet takket være Matt, Tusen takk!
I morgen reiser vi til sveits, filme litt der og, vi må passe på klokka i morgen, ellers kommer vi oss hvertfall ikke hjem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! I've done that!
Rufus.